Bredband och TV-utbud

Bredband

Föreningen har sedan sommaren 2001 haft bredband indraget i lägenheterna. Uttag finns vid första telefonjacket eller över ytterdörren.

Sedan 1 oktober 2006 har föreningen ett gruppanslutningsavtal avseende internet och IP-telefoni via Bredbandsbolaget/Telenor. Det innebär att det i månadsavgiften ingår ett internetabonnemang och ett abonnemang för IP-telefoni.

TV-utbud

Föreningen har också ett avtal med Com Hem för TV-utbud. Kanalerna som ingår i grundutbudet är: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, Svt 24, Svt barn, Kunskapskanalen, ATG LIVE, TV finland, lokal TV.

Vill du ha ett större utbud kontakta Com Hem kundtjänst på telefonnummer 90 222 för att uppgradera dit eget abonnemang.

Digitalisering

De analoga TV-sändningarna har ersatts av digitala. Det innebär en ökad kvalitet i ljud och bild men också inom streaming till mobil och surfplattor.

Om du behöver fysisk hjälp att ändra till digital-TV kan du hyra in en hemfixare från Com Hem för en mindre kostnad. Boka en hemfixare eller ring 077-022 07 17.

Mer information hittar du här.