Beställa nycklar och nyckelbrickor

En komplett uppsättning nycklar består av:

4 st lägenhetsnycklar (märkta med siffra + L + siffra)
2 st hushållsnycklar (märkta med siffra + H + siffra)
4 st tillhållar-/säkerhetslåsnycklar
2 st nyckelbrickor/TAG:s (vita)
2 st postboxnycklar
(2 st bokningsnycklar till tvättcylinder) För tvättstugan gäller digital bokning från okt. 2024, se Tvättstuga - Digital bokning

Beställning av lägenhets- och hushållsnycklar görs till HSB Brf Brända Tvätten, via e-post: brandatvatten@gmail.com, eller skriftligen till styrelsens postfack på Jägargatan 3.

Övriga nycklar kan beställas hos valfri låsfirma.

På beställningen till styrelsen måste du ange önskat antal nycklar, kontaktuppgifter och nyckelmärkning enligt följande:
Nyckelmärkning
På varje nyckel, under nyckelmärkningsraden CLS 766 finns en siffer- och bokstavskod, till exempel:
Lägenhetsnyckel: 2L4B 4 (L= Lägenhetsnyckel)
Hushållsnyckel: 2H3 1 (H = Hushållsnyckel)

Kontaktuppgifter till beställaren
Observera att beställaren måste vara registrerad lägenhetsinnehavare enligt lägenhetsförteckning.
Namn:
Adress:
Telefonnummer dagtid:
Eventuell e-postadress:
Lägenhetsnummer (två siffror)

Utkvittering och betalning
När nycklarna är klara för utkvittering och betalning får beställaren meddelande från Hornsplans Lås.
Obs! Utkvittering och betalning av nycklar sker på plats hos Hornsplans Lås, Ringvägen 17, öppettider: mån–tor 8.00–17.00, fre 8.00–15.00. Utkvittering av nycklar kräver giltig legitimation.

För att upprätthålla säkerheten i vårt låssystem är det viktigt att du anmäler borttappade eller stulna nycklar till styrelsen.

Beställa nyckelbrickor/TAG:s

Passersystemet till gårdsportar, soprum, förråd och tvättstuga kan öppnas med en elektronisk nyckelbricka. Till varje lägenhet hör 2 kostnadsfria elektroniska nyckelbrickor, s.k. TAG:s (vita). Självkostnadspriset för extra nyckelbrickor, eller ersättningsnyckelbrickor, är f.n (jan-23) 200 kr/styck.

För beställning av extra nyckelbrickor vänligen mejla din beställning till styrelsen brandatvatten@gmail.com.
Du kan också fylla i beställningsunderlaget nedan. Underlaget lämnas i styrelsens postbox, Jägargatan 3.

Ange lägenhetsnummer (enl. fastighetens lägenhetsnumrering, från 1 till 74), namn, adress, ev. telefonnummer e-postadress och hur många nyckelbrickor du vill beställa.

Styrelsens nyckelansvarie kontaktar dig när din beställning är klar och avtalar tid för utlämning och kvittering. Uppge därför gärna din e-postadress om du har någon, i annat fall får du ett meddelande i din postbox.
Nyckelbrickan/-brickorna betalas med Swish eller kontant vid utlämnings- och kvitteringstillfället. Kvitteringen kräver legitimation av beställaren. 

Kom ihåg att anmäla borttappade, stulna eller trasiga nyckelbrickor till styrelsen, så att de kan spärras i passersystemet för att förhindra otillbörlig inpassering.