Beställa nycklar och nyckelbrickor

En komplett uppsättning nycklar består av:

4 st lägenhetsnycklar (märkta med siffra + L + siffra)
2 st hushållsnycklar (märkta med siffra + H + siffra)
3 st tillhållar-/säkerhetslåsnycklar
2 st nyckelbrickor/TAG:s (vita)
2 st postboxnycklar
2 st bokningsnyckel till tvättcylinder


Beställning av lägenhets- och hushållsnycklar görs till HSB Brf Brända Tvätten, via e-post: brandatvatten@gmail.com, eller skriftligen till styrelsens postfack på Jägargatan 3.

Övriga nycklar kan beställas hos valfri låsfirma.

På beställningen till styrelsen måste du ange önskat antal nycklar, kontaktuppgifter och nyckelmärkning enligt följande:
Nyckelmärkning
På varje nyckel, under nyckelmärkningsraden CLS 766 finns en siffer- och bokstavskod, till exempel:
Lägenhetsnyckel: 2L4B 4 (L= Lägenhetsnyckel)
Hushållsnyckel: 2H3 1 (H = Hushållsnyckel)

Kontaktuppgifter till beställaren
Observera att beställaren måste vara registrerad lägenhetsinnehavare enligt lägenhetsförteckning.
Namn:
Adress:
Telefonnummer dagtid:
Eventuell e-postadress:

Utkvittering och betalning
När nycklarna är klara för utkvittering och betalning får beställaren meddelande från Hornsplans Lås.
Obs! Utkvittering och betalning av nycklar sker på plats hos Hornsplans Lås, Ringvägen 17, öppettider: mån–tor 8.00–17.00, fre 8.00–15.00. Utkvittering av nycklar kräver giltig legitimation.

Nyckel till tvättcylinder
Nyckel till tvättcylinder kan beställas genom mail  till brandatvatten@gmail.com med uppgift om lgh-nr, ägares namn, mailadress och telefonnummer. 
Föreningen tar då loss cylindern från tvättstugetablån och lämnar den till Hornsplans lås. De tillverkar två nya nycklar som hämtas mot betalning då de är klara.

Saknas även tvättcylindern så behöver en ny cylinder tillverkas inkl nycklar. Föreningen beställer det från Hornsplans lås. Hämtas mot betalning då det är klart.

Under tiden som nyckel/cylinder saknas kan en lapp med lgh-numret läggas i cylinderhålet för önskad tvättid på tvättstugetablån.

För att upprätthålla säkerheten i vårt låssystem är det viktigt att du anmäler borttappade eller stulna nycklar till styrelsen.

Beställa nyckelbrickor/TAG:s

Passersystemet till gårdsportar, soprum och tvättstuga kan öppnas med en elektronisk nyckelbricka. Till varje lägenhet hör 2 kostnadsfria elektroniska nyckelbrickor, s.k. TAG:s (vita). Självkostnadspriset för extra nyckelbrickor, eller ersättningsnyckelbrickor, är f.n (jan-23) 200 kr/styck.

För beställning av extra nyckelbrickor, vänligen skriv ut och fyll i beställningstalongen nedan. Talongen lämnas i styrelsens postbox, Jägargatan 3.
Du kan också mejla din beställning till styrelsen: brandatvatten@gmail.com
Ange då lägenhetsnummer (enl. fastighetens lägenhetsnumrering, från 1 till 74), namn, adress, e-postadress och hur många nyckelbrickor du vill beställa.

Styrelsen kontaktar dig när din beställning är klar och avtalar tid för utlämning och kvittering. Uppge därför gärna din e-postadress om du har någon, i annat fall får du ett meddelande i din postbox.
Nyckelbrickan/-brickorna betalas kontant vid utlämnings- och kvitteringstillfället. Kvitteringen kräver legitimation av beställaren. Det går också bra att Swisha pengarna

Kom ihåg att anmäla borttappade, stulna eller trasiga nyckelbrickor till styrelsen, så att de kan spärras i passersystemet för att förhindra otillbörlig inpassering.

 

 Beställningsblankett av nyckelbrickor