På hsb.se använder vi cookies för att din upplevelse av webbplatsen - till exempel lokalt innehåll - ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka på acceptera kan ditt regionala val sparas till nästa besök.         Om cookies

Vår webbplats hsb.se innehåller cookies. Cookies eller kakor är ett litet fotavtryck du lämnar efter dig när du besökt en sajt. Den består av en liten textfil, som lagras i din dator/webbläsare och används normalt för att förbättra användarupplevelsen för dig som besökare, exempelvis genom kortare nedladdningstider och tillgång till vissa funktioner anpassade efter dina tidigare val.

Så säger lagen
Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad cookies används till


Besökaren ska också samtycka till att cookies används.

Cookies på hsb.se
Cookies på hsb.se används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som besökare. Cookies gör så att vi kan anpassa webbplatsen efter dina val.

Det finns två kategorier av cookies, beständig (permanent) cookie och tillfällig (session) cookie.

  • Beständig – Sparas i din webbläsare tills du väljer att ta bort den. Används till exempel för inställningar som du fyllt i på hsb.se, i syfte att förbättra din användarupplevelse.
  • Tillfällig  Lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du besöker en webbsida. Försvinner när du stänger din webbläsare.


Både beständiga och tillfälliga cookies används för besöksstatistik och i vårt arbete att förbättra webbplatsen.

Att undvika cookies
Du kan ställa in din webbläsare, så att du kan surfa anonymt och inte lämna några spår efter dig. Inställningarna skiljer sig åt beroende på vilken webbläsare du har. I webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.

Om du väljer att inte acceptera cookies, finns det vissa delar av hsb.se som du inte kommer att kunna använda.

Läs gärna mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Stäng
Dela

Felanmälan, Jourer och Kontakter

 

 

Felanmälan och jour

 

Felanmälan ska primärt göras till föreningens maskinist. Det kan göras

·       På maskinistexpeditionen när den är öppen (se nedan).

·       På telefon/telefonsvarare 08 – 668 96 12.

·       Via e-post till maskinisten@branneriet.se

OBS Akuta fel som anmäls via telefonsvarare eller e-post behandlas normalt samma dag om anmälan görs en vardag före kl 16. I annat fall behandlas den nästa vardagsmorgon.

Fel på bredbandet kan också anmälas på hemsidan här: NätProblem

För fel som inträffar på andra tider än vardagar har föreningen jouravtal för hissar, garageportar och kabel-TV, samt med HSB.  

Vid allvarliga fel som inte kan vänta till nästa vardag kan man kontakta respektive leverantör enligt nedan (OBS även om jour kallas ut ska maskinisten informeras via telefonsvarare eller e-post).

Hissar: Hissgruppen AB. Tel: 08 – 21 33 00.

Garageportar: Assa Abloy. Tel: 020 – 24 98 00.

Kabel-TV: TeleNor kundtjänst: 020 – 222 222.

Andra allvarliga fel som inte kan vänta: HSB Jour. Tel: 08 – 695 00 00 (gäller arbetsfria dagar samt vardagar efter kl 16). När maskinistexpeditionen är stängd innan kl 16 gäller nummer 08-657 77 20.

För bredband finns ingen jour. Fel anmäls på hemsidan eller till maskinisten enligt ovan.

 

När du felanmäler till maskinisten på telefonsvarare eller e-post, tänk på att:

·       Ange ditt namn, telefonnummer och lägenhetsnummer

·       Beskriva felet

·       Ange var och när det inträffade och om det fortfarande pågår

 

Kontakt och service

Det finns flera sätt att kontakta brf Bränneriet, vilket sätt du ska använda beror på ditt ärende.

 

Maskinistexpeditionen

Vänd dig till maskinistexpeditionen när du vill

  • anmäla fel
  • boka gästrum, Åttingen och andra föreningslokaler
  • låna verktyg,
  • ha tagg/nycklar till porten, källarförråd, barnvagnsrum och cykelstall eller till tvättstuga och miljöhusen.

Maskinistexpeditionen finns på Reimersholmsgatan 37, 1 tr.

Öppettider: måndag till fredag kl 07:30 – 09:00.

OBS under veckorna 31-34 (29 juli-25 augusti) är expeditionen endast öppen måndag, onsdag och fredag. Samma klockslag gäller dock: 07:30 - 09:00.

Ni som har bokat Åttingen, övernattningsrum eller liknande, se till att kvittera ut nycklar under ovanstående tid.

Telefon:  08-668 96 12

e-post: maskinisten@branneriet.se

Föreningens maskinist och fastighetsskötare, Lars Andersson, är mer serviceperson för boende och styrelse än att bara vara en traditionell maskinist/fastighetsskötare.

 

HSB Kund- och Medlemsservice

Förening köper en hel del löpande tjänster och medlemshantering av HSB Stockholm.

Kontakta alltid HSB Kund- och Medlemsservice vid frågor rörande: begäran om andrahandsuthyrning, bostadsavgiften och avier, pantförskrivning, överlåtelse, parkerings- och garagehyran, frågor rörande medlemskap mm.

Som medlem kan man även logga in på HSB-portalen. Det gör du till höger på menyraden högst upp. På portalen kommer du åt information om din bostad bl.a. månadsavier. Här finns också blanketter för olika ärenden att ladda ner och mycket mer.

Du kan kontakta Kund- och Medlemsservice på telefon: 010-442 11 00. eller via e-post: service.stockholm@hsb.se.  

Öppettider:

Måndag-onsdag: 08:00 – 16:30

Torsdag: 08:00 – 18:00  (08:00 – 16:30 under perioden 17/6 – 11/8 2019)

Fredag: 08:00 – 16:30

 

Förvaltare

Förvaltaren kontaktar du för övriga medlemsärenden rörande föreningen som Kund och Medlemsservice inte kan hantera. 

Vår förvaltare är från HSB Stockholm och heter Conny Skager.

Första onsdagen i varje månad mellan 8 och 9 finns förvaltaren tillgänglig på Maskinistexpeditionen (dock ej nu i augusti 2019). Annars går förvaltaren att nå under normal arbetstid, ej kvällar och helger, via HSB Kund- och Medlemsservice eller e-post: conny.skager@hsb.se.

 

Styrelsen

Styrelsen kan nås på e-post: styrelsen@branneriet.se.