Felanmälan, Jourer och Kontakter

Felanmälan görs i första hand till Brf Bränneriets expedition och maskinist, maskinisten@branneriet.se.

Styrelsen nås enklast på styrelsen@branneriet.se

 

Maskinistexpeditionens öppettider

Maskinistexpeditionen är bemannad och öppen tre dagar per vecka, måndag, onsdag, torsdag kl. 07:30 – 09:00.

Då finns möjlighet att ringa till expeditionen och få svar direkt. Övriga tider finns telefonsvarare.

Expeditionen finns på Reimersholmsgatan 37, 1 tr.

Restriktioner - så allt är inte som vanligt!

I nuvarande situation med krav på att minimera risk för smittspridning ska endast nycklar hämtas och lämnas på expeditionen. Eftersom fastighetsägare har ansvar för att minska risken för smittspridning ska inte besök göras på expeditionen annat än när ärendet kräver fysisk kontakt.

Därför har även ändringar i rutinerna för bokning av rum och Åttingen ändrats, se nedan. 

Tänk också på att Folkhälsomyndigheten uppmanar alla att avstå från större samlingar och att vi ska hålla avstånd.

Felanmälan och jour
Felanmälan görs primärt till föreningens maskinist. Det kan göras:

·       I första hand via mejl till maskinisten@branneriet.se

·       På telefon 08 – 668 96 12 kl 7.30 - 9.00. Måndag, onsdag, torsdag 

·       På telefon 08 - 668 96 12 på telefonsvare, dygnet runt 

·       Anmäl gärna problem med bredbandet på formuläret här.

OBS! Akuta fel som anmäls via telefonsvarare eller e-post behandlas normalt samma dag om anmälan görs en vardag före kl. 15.00.

I annat fall behandlas den nästa vardagsmorgon.

 

 Annan felanmälan

Kabel-TV: Telenor kundtjänst: 020 – 222 222 (vardagar 8 – 18)

Portlås: Categoridata, se information i portarna.

 Akuta fel som inte kan vänta till nästa vardag:

Hissar: Hissgruppen AB. Tel: 08 – 21 33 00 (dygnet runt)

Garageportar: Assa Abloy. Tel: 020 – 24 98 00 (dygnet runt)

Andra allvarliga fel när maskinistexpeditionen är stängd görs till:

HSB Jour: Tel: vardagar före kl. 16:00, 08 – 657 77 20.
Övrig tid: 08 – 695 00 00.
 

OBS! även om jour kallas ut ska maskinisten informeras via telefonsvarare eller e-post.

När du felanmäler till maskinisten på telefonsvarare eller e-post, tänk på att:

·       Ange ditt namn, telefonnummer och lägenhetsnummer

·       Beskriva felet

·       Ange var och när det inträffade och om det fortfarande pågår

 

Maskinistexpeditionen

Vänd dig till maskinistexpeditionen när du vill:

·       anmäla fel

·       boka gästrum, Åttingen och andra föreningslokaler

·       låna verktyg, - kan inte göras f n då restriktioner råder

·       ha tagg/nycklar till porten, källarförråd, cykelstall mm. 

 


Betalningar och återbetalningar 
Bokning av Åttingen och gästrummen görs via mejl till expeditionen.

Bekräftelse på bokningen får också via mejl.

Betalning för Åttingen eller rummen görs på avgiftsavierna, för det kvartal som kommer efter det att anmälan gjorts. Det innebär att om en bokning inte är avbokad senast en vecka före bokad dag så kommer avgiften att påföras avin. 

Styrelsen kommer att fortsätta utveckla rutinerna.

 

Det går inte att avboka i efterhand. 

Nu är det allmänt känt att det finns smittspridning. Därför gäller inga särskilda regler beträffande bokning och avbokning av gästrum och Åttingen.

 

Betalning till sitt bankkonto måste man anmäla kontot hos Swedbank via denna länk: https://cap3025.itella.se/SwedbankKontoreg/

Öppettider: måndag, onsdag och torsdag kl. 07:30 – 09:00.


Kontakta HSB Jour vid akuta fel.

 

Ni som har bokat Åttingen, gästrum eller liknande, se till att kvittera ut nycklar under ovanstående tid.

Telefon: 08-668 96 12 

e-postmaskinisten@branneriet.se.

Föreningens maskinist, fastighetsskötare och serviceperson heter 

Lars Andersson.

 

HSB Kund- och Medlemsservice

Hanterar frågor rörande: begäran om andrahandsuthyrning, bostadsavgiften och avier, pantförskrivning, överlåtelse, garagehyra, kö till garageplats, förråd och kö till förråd i föreningen, medlemskap mm.

På HSB-portalen (www.hsb.se/stockholm) kommer du åt information om din bostad bl.a. månadsavier.

Telefon: 010-442 11 00

e-post: service.stockholm@hsb.se

Öppettider: vardagar kl 08:00 – 16:30, förlängt till 18:00 på torsdagar.

 

Förvaltare

Vår förvaltare, Carin Terner, carin.terner@einarmattsson.se. Hon kontaktas vid frågor om renovering av lägenheterna och i samband med vattenskador eller andra skador. 

Hon nås enklast via mejl carin.terner@einarmattsson.se 

 

Styrelsen

Styrelsen kan nås på e-post: styrelsen@branneriet.se.