Frågor och felanmälan

Här hittar du information om hur du gör en felanmälan eller om du vill ställa frågor om avier, panter, överlåtelse, etc.

För frågor rörande Mitt HSB, avier, överlåtelser, etc 

För frågor rörande t ex Mitt HSB, avier, panter, överlåtelser, andrahandsuthyrning eller namnskyltar, kanske svaret finns på HSBs samlingssida för Frågor och Svar, finns inte svaret där kan du skicka frågan till HSB Kund och Medlemsservice genom att fylla i kontaktformuläret
Det går även att ringa HSB Stockholm på 010-442 11 00 under kontorstid.

Felanmälan

En felanmälan gör du när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas, eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan. 

När du gör felanmälningar via Mitt HSB kan du se status och följa ditt ärende. Har du inte möjlighet att logga in på Mitt HSB kan du använda formuläret på HSBs hemsida, välj Colosseum under ”Bostadsrättsförening/hyresrätt”.
Det går även att ringa HSB Stockholm på 010-442 11 00 under kontorstid.

Felanmälan – akuta ärenden

För akuta fel efter telefontid kan du kontakta jouren på 08-695 00 00. Med akuta ärenden avses ärenden med fara för människor eller byggnader. Att anlita jouren är förknippat med en jourkostnad och jouren ska inte kontaktas om problemet kan vänta till nästkommande vardag.