Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Colosseum är belägen i Nacka kommun, den bildades den 21 november 2006 och registrerades den 14 december 2006. Lägenheterna färdigställdes under 2009 och inflyttning skedde successivt under 2009 och 2010.

Brf Colosseum

Brf Colosseum består av 85 lägenheter fördelat på två hus, det lite större som är bågformat vilket skapar speciella lägenheter och det lite mindre gårdshuset. Balkonger och uteplatser finns mot en grön innergård med lekplats.

Brf Colosseum är en av tre bostadsrättsföreningar som uppfördes samtidigt vid Nacka Forum, de andra två föreningarna är Brf Palatinen och Brf Capitolium.

Samfälligheten

Brf Colosseum är tillsammans med Brf Palatinen och Brf Capitolium medlemmar i Forum Nacka Samfällighet. Samfälligheten sköter cykelställen bredvid garagen, uthyrning av garageplatser, gatuparkeringen runt brf Colosseum, samt ansvaret för städning/snöröjning till garagen och vissa trottoarer i området.