Fastighet felanmälan & fastighetsjour ny leverantör: Teknikförvaltning i Stockholm AB

Alla typer av felanmälningar ska sändas till: Teknikförvaltning i Stockholm AB.
OBS! Gäller även jouranmälningar.

Teknikförvaltning hjälper till med allt som har med fastigheten att göra: vatten, el, värme etc. 
Allmän belysning som inte fungerar anmäler du till Teknikförvaltning. Exempel: trapphusbelysning, hisskorgar, belysning i källarkorridorer, parklyktor, fasadlyktor m m. 

Fastighetsjour

Det är mycket viktigt att vi undviker att tillkalla denna typ av jour eftersom kostnaderna blir mycket höga. Självfallet ska du inte tveka att tillkalla Teknikförvaltning om situationen är sådan att kostsamma skador kan uppstå eller förvärras om vi inte får snabb hjälp. 
Tillkallas Teknikförvaltning till skador som skulle kunna ha väntat tills ordinarie service hunnit åtgärda, kan du bli kostnadsansvarig. 
Likaså om jourhjälp tillkallats i föreningens namn och det visar sig att felet beror på din egen utrustning, riskerar du att stå för föreningens kostnad. 

OBS! Innan du kontaktar fastighetsjour  Teknikförvaltning skall du först ha försökt att få hjälp av styrelsen. 

Teknikförvaltning finns tillgängliga dygnet runt, årets alla dagar. 

Akuta ärenden (jour) anmäler du alltid via telefon. 
Telefon: 08-81 81 64
E-post: felanmalan@teknikforvaltning.se

Teknikförvaltning ser till så att din felanmälan skickas till rätt specialist för åtgärd. 
Som tidigare gäller att fel som inte klassificeras som akuta, åtgärdas tidigast kommande vardag. 

Hantverkshjälp

Behöver du hjälp med något som ligger inom gränser för ditt ansvarsområde inne i bostaden kan
Teknikförvaltning, hjälpa till med kontakt till lämplig entreprenör. Du gör upp med
entreprenören om vad som skall göras och kostnaden för jobbet blir en affär mellan entreprenören och dig som beställare.

Är du osäker på vem som ansvarar för vad inne i bostaden, finner du information i foldern "Vem ska underhålla bostadsrätten" som du finner under rubrik: Ombyggnad, reparation och underhåll på vår hemsida. 

Vill du endast rådfråga något som avser reparation och underhåll är du naturligtvis välkommen att kontakta styrelsen direkt. 

Felanmälan övrigt

Stockholms stads driftcentral tar emot felanmälningar som rör gator och torg. Det kan gälla t ex belysning, nedskräpning, snöröjning, trafiksignaler, offentliga toaletter, klotter, skadedjur, plaskdammar m m. Länk till felanmälan hittar du nedan,

Länkar

Felanmälan Stockholm stad