Utdelningsstopp av post i föreningen

19 april 2017

Viktig information till boende i brf Eken:

Från och med 18 april har PostNord stoppat postutdelningen i föreningen. Detta berör ENDAST de boende som - av PostNord - blivit informerade per brev att deras brevinkast inte är "godkända" av PostNord. Och det handlar om att brevinkastet antingen är för smalt, eller går trögt att öppna.

Som i tidigare information har styrelsen varit tydliga mot PostNord att vi inte kan acceptera deras krav på oss som förening om åtgärder såsom att åtgärda brevinkast (brevinkast tillika ytterdörren ägs av den boende) eller att installera postboxar för stora summor pengar. Det krav vi tillmötesgått PostNord med, är att successivt byta ut belysningen i trapphusen (vilket ändå ska göras i och med vårt planerade underhåll).

Vad händer nu och framöver?

Omkring den 15 maj väntas Post och Telestyrelsen komma med ett direktiv om vad som ska hända med posthanteringen. Styrelsen kan bara, fram tills dess, avvakta vad/vilket detta direktiv blir och hur detta påverkar oss. Utdelningsstoppet kommer att råda fram tills dess (om inte PostNord ändrar sitt beslut innan dess).

Var kan jag hämta ut min post?

De boende som inte får sin post utdelad, ska hämta sin post på PostNords företagscenter, Datavägen 7. Telefonnummer dit är: 077-133 33 10

Öppettider är:

måndag-fredag: 8.30-13.00, 15.00-18.00

lördag och söndag: stängt

Som i tidigare information hänvisar vi de boende som har frågor, synpunkter mm, att vända sig direkt till de ansvariga på PostNord. Kontaktuppgifter till dessa finns på det utskickade informationsbrevet.Det gäller också den/de boende som - av olika skäl - inte har möjlighet att hämta ut sin post på Datavägen

Hälsningar

Styrelsen