Parkering

Föreningen tillhandahåller 3 st P-garage (G1, G2, G3)  samt ett antal uteplatser.

Garagen finns vid Stråvägen 1-3, Axvägen 2-4 och vid Stråvägen 2. Ett antal av garageplatserna uthyres med el (för motorvärmare). Ett antal parkeringsplatser är nu anpassade för elbilsladdning. Dessa återfinns vid panncentralen (Axvägen 10) samt några platser på besöksparkeringen. Dessa platser är ENDAST till för att ladda din el-bil. De är inte några permanenta platser. När laddning är klar, parkerar man på sin ordinarie plats.  Läs mer om elbilsladdning på fliken "laddplatser för elbilar i föreningen" här på hemsidan. Det finns också nu ett antal parkeringsplatser i garagens nedre plan, som har större parkeringsrutor.

Är du/ ni nyinflyttad och i behov av en p-plats ber vi er vända er till HSB Stockholm, som ansvarar för uthyrningen. Det är INTE föreningen som ansvarar för köplatserna.

Garagen har s.k vikportar vilket innebär att man går in och ut ur garaget via en sidodörr till vikporten. Alternativt till dörr som vetter mot innergården, från garagets övre plan. Nyckel till vikportens sidodörr, samt till den övre dörren på garagets övre plan, kvitteras hos HSB Stockholms lokalkontor i Jakobsberg. För att köra ut och in ur garaget, sker detta via en blipp som öppnar vikporten. Denna blipp kvitteras - precis som med nyckel - hos HSB Stockholm, lokalkontor i Jakobsberg.

Tillgången till p-platser inom området är begränsat, och det är kö. Viss kötid kan förekomma.

Besöksparkering finns nedanför P-garaget, Stråvägen 2. Pris: 5kr/Tim. Alternativ betalning via Apcoa:s parkeringsapp - Apcoa Flow (finns i App Store och Google Play)

Ansvarig för gästparkeringen är Apcoa Parkering www.apcoa.se

.