Felanmälan

FELANMÄLAN:    010-442 11 00

Eller: www.hsb.se/stockholm/felanmalan

E-post "Felanmälan" felanmälan@stockholm.hsb.se

Om det är något som har gått sönder eller blivit fel på något sätt, gör felanmälan.           

Alla uppkomna fel måste gå in i arbetsflödet för reparationer av uppkomna fel. Detta görs endast via felanmälan, annars kan felet inte hanteras korrekt. Även om felet skulle fortsätta, eller komma tillbaka, gör en ny felanmälan. Styrelsen hanterar inte felanmälningarna! Det gör inte det lokala HSB-kontoret heller. (För att felet ska kunna åtgärdas måste det komma in via systemet med felanmälan).

Fel i lägenhet: Upptäcker du fel i lägenheten eller fastigheten,
t ex stopp i avlopp, elfel eller trasiga lampor i trapphus, kontakta felanmälan.
När vi har fått din felanmälan kontaktar vi fastighetsskötaren som hjälper til att åtgärda felet.
Fel i lägenheten som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende.

HSB JOUR: 08-695 00 00 ej kontorstid.
Till jouren anmäls endast fel som fodrar omedelbar åtgärd, exempelvis katastroffall.