Om föreningen

Allmän information om bostadsrättsföreningen HSB Hejaren 2.

Kort om föreningen

Föreningen äger fastigheten Hejaren 2. Fastigheten finns i kvarteret Hejaren, Tulegatan 29, i Sundbybergs Stad. På fastigheten finns ett bostadshus som byggdes 1937. Föreningen upplåter 46 lägenheter med bostadsrätt, 1 lägenhet med hyresrätt och 1 lokal med hyresrätt (f.n. restaurang Libaneza). Bostadsrättsföreningen Hejaren 2 grundades i april 1999 och blev en HSB-bostadsrättsförening 2013.

Fakta om föreningen

• Byggnadstyp: Flerbostadshus
  • Byggnadsår: 1937
  • Fönster: 2019 byttes alla fönster till 3-glas
  • Uppvärmning: Fjärrvärme
  • Stammar bytta: 2000
  • Fasad, balkong och tak renoverade: 2002
  • Säkerhetsdörrar till lägenheterna: 2007, postboxar och målning av trapphus
  • Ombyggnad av vind till lägenheter: 2020 då 8 nya lägenheter tillkom och ett nytt tak
  • Ny elanläggning: 2020 helt ny anläggning med nya elstigar och tre-fas till alla lägenheter
  • Ny tvättstuga: 2020 i samband med vindslägenheterna byggdes källaren om till lägenhetsförråd och en ny tvättstuga
  • Nytt miljöhus: 2020 byggdes ett nytt miljöhus för sortering av sopor
  • Nytt cykelförråd: 2020 tillkom också ett separat cykelrum med ingång från trappan upp till B-porten
  • Horisontella avloppsstammarna: 2021 byttes och relinades
  • Grundläggning: Betong på berg
  • Ytterväggar: Plåt och puts
  • Innerväggar: Betong
  • Yttertak: Målad plåt
  • Fasader: Plåt med gummistruktur
  • Balkonger: Betongplatta med järnräcke och målad plåt
  • Trapphus: Två stycken
  • Källare: I källaren finns tvättstuga lägenhetsförråd, elrum, och undercentral för fjärrvärme
  • Hiss: I A-trappen finns en hiss för tre personer.

Alla föreningens lägenheter har elspisar samt badrum med dusch eller badkar. Fastigheten saknar kända servitut och skyldighet att ingå i gemensamhetsanläggning. Fastigheten är fullvärdesförsäkrad hos Länsförsäkringar Stockholm.