Låsbricka och porttelefon

Vi har ett låssystem för portar och vissa dörrar i fastigheterna. Systemet heter Exista och utgörs av brickor eller porttelefon som programmeras för ditt boende.

Köpa ny brickor

Varje hushåll har rätt till tre brickor. Om en bricka av den tre slutar fungera (utan yttre påverkan) kan du får en ny bricka gratis. Du kan också köpa mer brickor för 150 SEK/st. Brickor betalas via bankgiro som står på blanketten, när du kvitterar ut brickan/brickorna.

Anmäla borttappad brickor

Ibland tappar man bort en bricka och då behöver du anmäla den.

Skriv i så till styrelsen@brfkorsriddaren.se och ange bricknummer (R01234567xx) som står på brickan eller på det ark du fick när du kvitterade ut brickan.

Vet du ej vilken bricka som är borttappad skriv ned vilka bricknummer du har kvar, då kan vi lätt utesluta dem och spärra den som är borttappad.

Aktivera porttelefon

Vår porttelefon är ett system där du ringer ett nummer för att antingen öppna dörren direkt eller aktivera en portkod som är giltig i 4 timmar.

Skriv till styrelsen@brfkorsriddaren.se om du vill lägga till telefonnummer, byta telefonnummer eller om du behöver mer instruktioner.

För att verifiera dig behöver vi ditt lägenhetsnummer från HSB och den kan du hitta här: https://mitthsb.hsb.se/mitthsb/min-bostad/min-bostad/.