Felanmälan NABO

Från 1 januari 2024 är vår nya fastighetsförvaltare NABO. På deras hemsida www.nabo.se finns information om NABO och felanmälan.
Söker du information om HSB eller medlemskap i HSB så är det www.hsb.se.
Felanmälan görs vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet via tel 010-288 00 26. Felanmälan kan också göras via formulär på NABO:s.

Kontakta alltid NABO vid frågor rörande:

• Felanmälan avseende t.ex. el, värme och vatten i bostaden
  • Yttre väggar, tak, fönster eller dörrar
  • Garage, parkeringsplatser, allmänna ytor mm.

Du kan anmäla alla typer av skador och fel både inomhus och utomhus. NABO hjälper dig att bedöma om det är en skada du får bekosta själv eller en åtgärd föreningen betalar för. För att undvika tråkiga överraskningar ska medlemmen få en sådan bedömning och information om kostnadsansvar innan arbete påbörjas.

Felanmälan kan enklast göras på NABO:s hemsida genom att klicka här.

Det går även bra att ringa 010-288 00 26 varddagar 07:00-16:00.

OBS att jourutryckning är dyrt och jouren endast ska kontaktas vid akut skada som måste åtgärdas omgående!

Vid tveksamhet - ring alltid. Jourpersonalen som svarar hjälper dig att bedöma om det är ett akut behov.

Jourutryckningar debiteras alltid, vilket innebär att du som boende kan bli betalningsansvarig vid "onödig" jourutryckning.

Jourtelefon 16:00-07:00 010-288 00 26

Förvaltaren kontrollerar alltid med styrelsens fastighetsansvariga om det råder oklarheter kring gränsdragning för föreningens eller bostadsrättsinnehavarens ansvar för att få ett fel åtgärdat.

NABO är sedan den 1 januari 2024 vår fastighetsförvaltare avseende teknisk fastighetstillsyn. Det innebär att felanmälan, reparationer samt kontakter med underleverantörer sker via NABO. Mer information om NABO:s tjänster och kontaktuppgifter hittar du på deras hemsida https://nabo.se/.

För skadedjursbekämpning gäller särskild rutin - mer info här.