Om Föreningen

Brf Optimus - beläget mitt i centrala Upplands Väsby, med närhet till allt du kan tänka dig och behöver.

Föreningen ligger mellan Väsby Centrum och pendeltågsstationen och nära till skola, shopping, grönområden och kommunikation.

Vad som är speciellt med denna förening är att medlemmarna bor på 3 olika gatuadresser: Björkvallatorget 1, Björkvallavägen 2A och 2C och Kvarnvägen 2.

Huset är byggt 1989 och består av 70 lägenheter, 5 affärslokaler, och har 54 garage-platser, 49 bilplatser och 5 MC-platser.
Föreningen är välskött och har en god ekonomi. Styrelsen är aktiv för att göra investeringar för att minska kostnader,  minska energiförbrukning och har ett miljötänkande. Allt för att göra boendet så trevligt och bra som möjligt.

Föreningen har en mycket trevlig och privat innergård. I husets gatuplan ligger bl.a. frisör, barberare, tandläkare, skoaffär och livsmedelsbutik.