Välkommen till bostadsrättsföreningen Östan

Brf Östan ligger i Östra Orminge, Saltsjö-Boo. Detta område var bland de sista som byggdes i Östra Orminge och blev färdigt 1980.

Målsättningen med Östra Orminge var att behålla så mycket natur som möjligt runt områdena samt att det skulle vara barnvänligt.
I Östan finns det 70 lägenheter fördelade på två gårdar, Q- och R-gården. Alla åldrar finns representerade i föreningen, både unga och gamla.

De gemensamhetsutrymmen som finns är Föreningslokal, tvättstuga, gym, bastu och sop-återvinningsrum.

Vi har två städdagar om året, vår och höst, där vi alla hjjälps åt att gära det som behövs med gemensam lunch/grillning. Vi avslutar alltid med en AW med lottdragning.

Vi har ett antal intressegrupper där alla kan vara med och påverka det just du har intresse för. Vi har även ett antal funktionärer i föreningen.

Välkomna till Östan!