Att bo i brf Östan

Tillsammmans med dina grannar skapar du den boendemiljö du vill ha. Vi hjälps åt att hålla hus och kringområden i gott skick med bland annat städhelger.

Du har ansvar för att lägenhetens inre hålls i gott skick. Du bestämmer när det ska målas, tapetseras eller andra förbättringar. Vill du göra större förändringar måste du fråga styrelsen först för tillstånd.

Du kan också vara med att påverka kostnaderna för föreningen. Tänk på hur du t ex använder vattnet, eller vilken temperatur du har inne i lägenheten.
Det är mycket viktigt att du anmäler fel så som droppande kranar, värme- och ventilationssystem.

Kommer du på något som kan minska kostnaderna för föreningen är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

Alla som bor i Brf Östan har inte bara del i bostadsrättsföreningens tillgångar utan också i skulder. Alla i föreningen måste ta ansvar. Du har ansvar för din lägenhet men du har även ansvar för fastigheten som sådan och vår gemensamma miljö.

Vi hoppas på att du engagerar dig och blir en aktiv medlem!