Andrahandsuthyrning

Upplåtelse i andra hand kräver styrelsens samtycke. Begäran om samtycke skall vara skriftlig och innehålla skälet för begäran, tidsperiod och vem som skall hyra lägenheten. Styrelsen kan endast godkänna andrahandsuthyrning i max. 2 år. En eventuell förlängning kräver formella åtgärder med tanke på besittningsskyddet. För att täcka föreningens merarbete vid andrahandsuthyrning av lägenhet uttas 600:-/6 mån, att erläggas i förskott till föreningen av uthyraren.

Bostadsrättshavare bör anmoda andrahandshyresgästen att ta kontakt med styrelse-representant för personlig kontakt och aktuell information.

Det är bostadsrättshavarens skyldighet att tillse att andrahandshyresgäst tar del av och respekterar våra ordnings- och trivselregler.

Det är också bostadsrättshavarens skyldighet att se till att månadsavgiften till bostadsrättsföreningen blir inbetalad månadsvis.