Felanmälan och jour

Läs följande innan du gör din felanmälan
För fel i egna lägenheten är det bostadsrättsinnehavaren (medlemmen) som ansvarar för och själv bekostar de allra flesta typer av reparationer och underhåll. Detta regleras i bostadsrättsföreningens stadgar. 

Exempel på underhåll som boende ansvarar för:

  • Stopp i golvbrunn, silar och vattenlås. (Föreningen ansvarar endast för inbyggda stammar.)
  • Proppar åtkomliga av den boende, detta gäller er som bor i radhus med egen entre där proppar sitter vid ytterdörren.

 
Genom att göra en felanmälan är du som boende införstådd i att du kommer bli fakturerad för åtgärder som du själv ansvarar för.

Formulär för felanmälan

 Det går även att kontakta HSB Medlemservice 010-442 11 00

För akuta fel efter telefontid, kontakta jouren på 08-695 00 00

Vid osäkerhet eller andra fastighetsrelaterade frågor kan du även kontakta styrelsen.