Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

Är något trasigt i din lägenhet eller vill du få kontakt med en fastighetsskötare för annan hjälp?

Nedan kan du läsa om några problem som du kan lösa själv. Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 11 00.

 

_________________________________________________________

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.

Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av:

Hur gör jag en felanmälan?

En felanmälan kan du göra genom att logga in på Mitt HSB eller via detta formulär. Om du gör din felanmälan i Mitt HSB kan du följa statusen på din felanmälan löpande. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

Hur följer jag min felanmälan?

För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad på Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.

Gör en felanmälan