På hsb.se använder vi cookies för att din upplevelse av webbplatsen - till exempel lokalt innehåll - ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används och genom att klicka på acceptera kan ditt regionala val sparas till nästa besök.         Om cookies

Vår webbplats hsb.se innehåller cookies. Cookies eller kakor är ett litet fotavtryck du lämnar efter dig när du besökt en sajt. Den består av en liten textfil, som lagras i din dator/webbläsare och används normalt för att förbättra användarupplevelsen för dig som besökare, exempelvis genom kortare nedladdningstider och tillgång till vissa funktioner anpassade efter dina tidigare val.

Så säger lagen
Enligt Lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad cookies används till


Besökaren ska också samtycka till att cookies används.

Cookies på hsb.se
Cookies på hsb.se används för att webbplatsen ska fungera så bra som möjligt för dig som besökare. Cookies gör så att vi kan anpassa webbplatsen efter dina val.

Det finns två kategorier av cookies, beständig (permanent) cookie och tillfällig (session) cookie.

  • Beständig – Sparas i din webbläsare tills du väljer att ta bort den. Används till exempel för inställningar som du fyllt i på hsb.se, i syfte att förbättra din användarupplevelse.
  • Tillfällig  Lagras tillfälligt i datorns minne under tiden du besöker en webbsida. Försvinner när du stänger din webbläsare.


Både beständiga och tillfälliga cookies används för besöksstatistik och i vårt arbete att förbättra webbplatsen.

Att undvika cookies
Du kan ställa in din webbläsare, så att du kan surfa anonymt och inte lämna några spår efter dig. Inställningarna skiljer sig åt beroende på vilken webbläsare du har. I webbläsaren kan du också radera tidigare lagrade cookies. Se din webbläsares hjälpsidor för mer information.

Om du väljer att inte acceptera cookies, finns det vissa delar av hsb.se som du inte kommer att kunna använda.

Läs gärna mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Stäng

Felanmälan

Är något trasigt i din lägenhet eller vill du få kontakt med en fastighetsskötare för annan hjälp?

Nedan svarar vi på några vanligt förekommande frågor gällande felanmälan. Vid akuta ärenden som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, ring 010-442 11 00.

Har du istället frågor om till exempel medlemskap, avier eller parkering? Kontakta Kund- och Medlemsservice

När ska jag göra en felanmälan?

En felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan t.ex. vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t.ex. i tvättstugan.

Om du bor i en bostadsrätt kan hjälp från fastighetsskötaren medföra en kostnad. För felanmälningar i en lägenhet är det innehavaren av lägenheten som behöver göra felanmälan.

Kan jag lösa problemet på egen hand?

Många fel kan du som boende lösa på egen hand och vi har en mängd hjälpsamma skötseltips som du är välkommen att ta del av:

Hur gör jag en felanmälan?

En felanmälan kan du göra genom att logga in på Mitt HSB eller via detta formulär. Om du gör din felanmälan i Mitt HSB kan du följa statusen på din felanmälan löpande. Önskar du personlig service går det även bra att kontakta Kund-och Medlemsservice via telefon, du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

Hur följer jag min felanmälan?

För att se hur det går för din felanmälan behöver du ha skickat in den när du varit inloggad på Mitt HSB, där kan du följa alla dina aktiva felanmälningar och ärenden.

Gör en felanmälan