Om föreningen

Mer detaljerad information om lägenheter samt avtal.

Antal rum

Antal lägenheter

Antal kvadratmeter

Totalsumma

EKONOMI
Föreningen har god ekonomi beroende på låga räntor och intäkter från uthyrning av fyra kommersiella lokaler samt garage, markplatser och förråd.  För närmare information hänvisas till årsredovisningarna.

TECKNADE AVTAL

FÖRVALTNING
HSB Stockholm sköter den ekonomiska, administrativa och tekniska förvalningen av föreningen.

Kund och medlemsservice
HSB Stockholm
112 32 Stockholm

PASSERSYSTEM
Serviceavtal är tecknat med Baxec som avser administration och service av Aptus passersystem för portar, garage och tvättstuga.

BREDBAND, TELEFONI OCH TV
Föreningen har tecknat gruppanslutningsavtal för bredband, telefoni och TV med Telenor(Bredbandsbolaget).

FASTIGHETSFÖRSÄKRING
Fastigheten är försäkrad hos Folksam och försäkringen inkluderar bostadsrättstillägg för de boende.

PARKERINGSENTREPRENÖR
Corepark hanterar bostadsrättsföreningens parkeringsadministration.

EL OCH VATTEN
Avtal är tecknat med Fortum för leverans av el och med Stockholm Vatten för leverans av kallvatten.

FJÄRRVÄRME
Fortum/Stockholm exergi leverar fjärrvärme.

Föreningen har energiklass D fortfarande och att det har att göra med bl.a. att vi förbrukar en del el för värmeåtervinningen med frånluftsvärmepumpar samtidigt som det sparar mycket energi från fjärrvärmen.

Senast uppdaterad 2022-02-14