Föreningar och Grupper

Trivselgruppen

Gruppens uppgift är precis som namnet anger, att verka för trivsel och trygghet i boende och gemensam fritid för medlemmar och boende i BRF Skärsätra (BRF - Bostadsrättsförening). I trivselgruppen finns styrelseledamöter och medlemmar, som träffas en kväll varannan månad. Vi kan exempelvis medverka till att arrangera informationsmöten om aktuella frågor, loppis, städdagar, husmöten (fika/glögg i entren etc), träffar för småbarnsfamiljer, studiecirklar. Trivselgruppen arbetar bland annat med grannsamverkan i vårt område, tillsyn av föreningslokalen, öppethållande av återvinningsrummet och tillsyn av mötesplatsen i tvättstugehuset.

Har du förslag på aktiviteter, frågor/synpunkter (OBS! Inte förvaltningsfrågor. De anmäls till: kundservice@fastighetsagarna.se)  eller om du vill var med i trivselgruppen..

Maila oss på: trivselgruppen@brfskarsatra.se

Trivselgruppen leds av Inga-Lill Ankarberg & André Prejner

Pyrolaklubben

Föreningen har en trivselklubb för pensionärer. Vi träffas en gång i månaden. Styrelsen engagerar olika medverkande och försöker ordna utflykter. Meddelanden sätts upp i trapphusen före varje träff. Vi brukar vara ca 30 st vid våra sammankomster, men ser gärna att flera av de yngre pensionärerna kommer med. Stämningen på våra sammankomster är mycket god.
Vi tar gärna emot förslag på aktiviteter av olika slag.
Vi försökar även nyttja föreningsens boulebana vid jämna mellanrum, hör av er om ni vill vara med!

Om du vill veta mer ring Eva Häger, telefon 070-376 18 87 eller maila pyrolaklubben@brfskarsatra.se

Skärsätra Koloniförening

Brf Skärsätra har en koloniförening. Det är det lilla grönskande området vid Djupadalsvägen. Föreningen har funnits sedan 1997 och är öppen för alla brf­föreningens medlemmar. Som medlem brukar du din lott, har möjlighet att använda vår gemensamma samlingsplats Solgläntan, deltar i våra arbetsdagar (4/år), träffar andra intresserade odlare och kan få rekreation med händerna i myllan.

För mer information och intresseanmälan kontakta medlemsansvarig Annie Åberg på e-post: annieaberg@hotmail.com: eller Carlo Berg, tel 0738 70 44 58

Foto: Carl-Fredrik Bothén