Bredband, Telefoni & TV

 

I vår förening är det Telia som levererar TV och bredband till lägenheterna. I månadsavgiften ingår Telias programpaket Lagom och 500/500 Mbit surfhastighet.

För att kunna se på TV måste man ha digitalbox, och för att använda internet måste man ha en router. För att få bredband med hastigheten 500/500 Mbit så måste man koppla in den nya utrustningen som alla lägenhetsinnehavare hade möjlighet att hämta ut i början av våren 2022. Det erbjöds senare fler tillfällen för uthämtning.

Tänk på att digitalboxen och routern enligt våra stadgar är värdehandlingar som tillhör lägenheten och ska lämnas kvar den dag du flyttar.
Skulle någon av dessa saknas vid utflytt ligger det på ditt ansvar som lägenhetsinnehavare att se till att det som saknas finns innan lägenheten lämnas.
Detta gäller oavsett om du hyr eller har köpt din lägenhet.

Tänk även på att det står dig helt fritt att uppgradera din router och digitalbox, men det tillhör alltid en av vardera i lägenheten.

 

Har du mer än en TV-apparat?
Då behöver du fler digitalboxar. Varje TV-apparat kräver en egen box och du beställer nya boxar direkt av Telia.

Snabbare internet!
Fiberkablarna som är indragna i föreningen och switcharna som är installerade klarar upp till 1000/1000 Mbit hastighet. Denna extrakostnad står du som lägenhetsinnehavare själv för. Kontakta kundtjänst för att höra om vad som kan passa just dig. Tel: 020-20 20 70 eller 90 200.

Telefoni!
De fiberkablar som Telia dragit i våra lägenheter innebär att de även enkelt kan förse oss med telefoni. Kontakta kundtjänst för att höra om vad som kan passa just dig.
Tel: 020-20 20 70 eller 90 200.

Hjälp med att koppla ihop allting?
Telias support finns för alla som behöver hjälp med att koppla ihop kablar och dosor. Du når dem på: 020-20 20 70 eller 90 200 Du kan även beställa hem en tekniker som kommer och kopplar ihop delarna på plats. Kostnaden för detta står du för själv.

Fel på utrustningen?

Om boxen, switchen eller fjärrkontrollen går sönder eller inte fungerar som den ska är det Telia som ska ordna upp det.

Inte föreningen eller HSB.

Vid fel kontaktar du Telias kundtjänst på telefonnr: 020-20 20 70 eller "pratar" med Telia direkt via deras hemsida och chatten, du når den här.

Kundtjänsten har öppet:
Vardagar 08.00 - 21.00
Helger: 09.00 - 17.00