Vision för Brf Spegeln

Tillsammans ska vi, föreningens medlemmar, bevara och utveckla ett trivsamt boende med sund ekonomi för en hållbar framtid

Bevara – föreningen ska förvaltas på ett sådant sätt att vi slår vakt om de värden som under många år byggts upp och format föreningen, fortsätta att bevara det som skapar trivsel för boendet.

Utveckla – genom att förkovra sig i sitt förtroendeuppdrag kommer styrelsen fortsätta utveckla föreningens förvaltning, samtidigt som vi stärker föreningens attraktionskraft genom att investera och rusta för framtiden.

Trivsam – vi uppfattar föreningen och området som lugnt, säkert, och gemytligt präglad av gemenskap. Grönområdena, träd, buskar, rabatter och konst gör området trivsamt. Genom att följa föreningens ordningsregler på ett bra sätt skapar vi trivsel i vårt boende.

Sund ekonomi – för att föreningen skall kunna möta framtiden genomförs satsningar med klokhet och eftertanke vilket bidrar till långsiktig nytta för föreningen.

Hållbar – vi värnar om miljön och gör investering för framtiden som gynnar kommande generationer. Att källsortera och arbeta vidare med aktiva miljöåtgärder gör att vi gemensamt minskar föreningens miljöpåverkan.

Framtiden – för att möta framtiden måste vi göra de förändringar som krävs. Genom långsiktiga planering och kloka investeringar säkerställer vi ett gott boende för oss själva och de som kommer efter oss.