Föreningen

Allmänt om verksamheten

Föreningen har till ändamål att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter för permanent boende och lokaler åt medlemmarna till nyttjande utan tidsbegränsning och därmed främja medlemmarnas ekonomiska intressen.

Föreningen är ett privatbostadsföretag enligt inkomstskattelagen (1999:1229).

Föreningens fastighet

Föreningen äger fastigheten Stockholm Ankaret 30 med adress Alströmergatan 19-25 och Fleminggatan 56 och består av 73 st bostadsrättslägenheter med en sammanlag boyta på 5098Kvm samt 10 st lokaler upplåtna med bostadsrätt med en sammanlagd yta på 2440Kvm, utöver dessa har vi också 7 st lokaler upplåtna med hyresrätt med en totalyta på 856Kvm. Föreningen har ca 102st garageplatser och 3st parkeringsplatser som  upplåtes dels till medlemmarna dels till externa hyresgäster.

Husen på föreningens fastighet var inflyttningsklara år 1959. Fastighetens taxeringsvärde är 302miljoner kr, varav byggnadsvärde 109miljoner kr och markvärde 193miljoner kr. Värdeår är 1959.

Fastigheten är fullrdesförkrad hos Folksam Ömsesidig Sakförkrin. I försäkringen ingår bostadsrättstillägg samt styrelseansvarsförsäkring. Kompletterande styrelseansvarsförsäkring är tecknad hos  Volante Underwriting Sweden AB. Föreningen är även allframtidsförsäkrad genom Brandkontoret.

Fasad gårdshus.jpg
    Lekplats.jpg