Kontakt och felanmälan

Styrelsen
Information om och kontaktuppgifter till styrelsen

Stambytet 2022
Garantitiden för stambytet gäller i fem år, från den 1 januari 2023 till och med den 1 januari 2028.
För av beställaren föreskrivet material, likvärdigt eller särskild vara (fabrikat) utgår garantitiden den 1 januari 2025.

Följande steg följs vid felanmälan angående stambytet:
1. Lägenhetsinnehavaren fyller i felanmälan på särskild avsedd blankett.
Kontakta styrelsen för tillgång av blankett eller ladda ned blanketten från denna webbsida. Blanketten ska innehålla följande uppgifter; projektnamn, projektnummer, typ av fel och kontaktperson. Ta gärna också en bild och bifoga till felanmälan.
2. Lägenhetsinnehavaren sparar blanketten som en wordfil och mejlar ifylld blankett samt bild till styrelsen
3. Styrelsen kompletterar blanketten och skickar sedan felanmälan vidare till Byggmästargruppen

Bredband och kabel-tv
Felanmälan till Telenor support eller Telenor kundservice: 020-22 22 22
Felanmälan till Tele2 kundservice

Elnät
Nätägare i fastigheten är Vattenfall AB. Felanmälan via Vattenfall kundservice

Hissar
Felanmälan till hissföretaget ITK Hiss AB. Vid akut fel ring ITK Hiss AB: 08-564 350 10.

Vattenläcka
Felanmälan, kontakta omedelbart HSB
Informera också styrelsen genom att mejla till brfstubinen@gmail.com

HSB
Brf Stubinen ingår i den regionala HSB-föreningen HSB Stockholm
Mer information om fastighetsskötare och serviceledare fastighetsservice, HSB Stockholm, finns uppsatt på anslagstavlorna i respektive entréport.
HSB felanmälan via fliken Felanmälan och HSB telefon: 010-442 11 00.