Förvaltning och Jour

Förvaltningen av HSB Bostadsrättsföreningen Styrgåsen i Stockholm sköts av HSB. HSB är alla boendes första kontakt i så gott som allt som gäller boendet, exempelvis föreningsavgifter, hyresavier, felanmälningar, teknisk förvaltning och störningsärenden.

HSB hjälper dig med:

  • Fel i lägenheten
  • Fel i fastigheten och allmänna utrymmen
  • Störningsärenden
  • Frågor i samband med renovering
  • Frågor i samband med försäljning av din bostadsrätt


Kontaktuppgifter HSB
Servicecenter, vardagar kl. 08.00-16.30, tel. 010-442 11 00

Jour, kvällar efter 16.30 och helger, tel. 010-442 11 00
(Journumret är bara till för brådskande ärenden på kvällar och helger, jourutryckningar kostar föreningen extra!)

HSBs växel, tel. 010-442 11 00

Felanmälan via webb www.hsb.se/stockholm

Adress
HSB Brf Styrgåsen
FE 391
83873 FRÖSÖN
Ref 99225430


Svårt att komma ihåg att betala hyran? Längst ner på denna sida finns en blankett att hämta hem "medgivande om autogiro" som du fyller i och skickar in till HSB.

Till HSB kan du vända dig om du vill anmäla fel eller ha något åtgärdat i din lägenhet som du själv bekostar. En hyresgäst betalar inte för fel eller brister så länge hon/han ej orsakat felet.

HSB kan även erbjuda köp och utbyte av vitvaror samt hänvisa vidare till exempelvis elektriker, rörmontör och snickare. Du som är medlem eller hyresgäst är skyldig att meddela fel och brister i lägenheter.