Här försöker vi svara på de vanligaste frågorna som vi får från mäklare.

Har ni några planerade avgiftsförändringar?
Inga avgiftshöjningar planerade för tillfälligt för 2024.

Har ni några inplanerade reparationer eller ombyggnationer? Något som påverkar ekonomin avsevärt?
Inget är planterat i årets budget förutom det vanliga underhållet.

Hur ser parkeringssituationen ut i området?
Parkeringssituationen ändras hela tiden. Den sköts av vår förvaltning AFF i Nacka 08/715 13 00. Det brukar inte vara något problem att få en plats men man får kontakta AFF. Alla parkeringsplatser är i garage, inne och uteplatser.

Ingår uteplats till lägenheterna.
Allt utrymme utanför balkonger tillhör alla medlemmar i Turkosen. Dvs. ingen äger sin egen plats även om man anlagt en uteplats.

När förvärvade föreningen fastigheterna?
Har varit förening sedan det byggdes 1969

Godkänner ni juridisk person som medlem?
Den som skriver sig på bostaden måste vara delägare. Ej enbart juridisk person.

Även:
Säljaren skall returnera TV Box och Router till Telenor. Köparen skall ringa Telenor och registrera sig för att få en box och router.

Viktigt
Syn måste vara gjord innan vi kan godkänna överlåtelsen. Säljaren bokar synen hos AFF i Nacka.

Årsredovisningar Läs här!

Våra stadgar Läs här!

Vid överlåtelse av bostadsrätt: För boende läs här!

Fakta om våra lägenheter Läs här!
För mer information om Turkosen se övriga flikar på vår webbsida eller kontakta oss på mejl styrelsen(@)brfturkosen.se