Om något skulle hända

Vid problem eller fel i lägenheten eller fastigheten ska du i första hand ta kontakt med våra fastighetsskötare Jenny och Göran. Detta gäller även för problem efter stambytet.

För problem under kontorstid, eller som kan vänta till kontorstid 

Vid problem eller fel i lägenheten eller fastigheten ska du i första hand ta kontakt med våra fastighetsskötare Jenny och Göran på Tived. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Fastighetsskötaren vet vad i lägenheten som bostadsrättshavaren ansvarar för och således betalar för. Det gäller t.ex. fel på vatten- avlopps-, ventilations-, och elinstallationer. 

Läs mer om vad du som bostadsrättshavare ansvarar för i stadgarna.

För akuta problem utanför kontorstid

Vid akut fara eller brand, ring alltid 112.

Vid enkla akuta fel under kvällar och helger kan du prova att först kontakta styrelsen.

Vid svåra akuta fel under kvällar och helger ska du ringa Fastighetsskötarjouren, 08-695 00 00. Var dock medveten om att det kostar föreningen varje gång, så kontakta dem endast vid sådana fel som inte kan vänta till kontorstid.

Hiss
Om hissen står stilla kontakta i första hand Tived. Får du inte tag på Tived eller någon i styrelsen, ta då kontakt med Elevate Stockholm, tel. 073-501 19 23 dit man kan ringa och felanmäla dygnet runt (sms fungerar inte). Om inte någon sitter fast i hissen kommer Elevate nästa helgfria vardag.

Öppen garageport 
Om Coops garageport (högra) har fastnat, kontakta butikspersonalen på tel: 08-556 064 50. 
Om vår garageport (vänstra) har fastnat, kontakta Tived.

Sopstopp 
Om det är stopp i sopnedkastet kontakta Tived i första hand och styrelsen i andra hand. Kasta dina sopor i andra portens sopnedkast under tiden. Det är inte tillåtet att slänga ner något annat än knutna soppåsar i sopnedkasten.

Ohyra 
Som bostadsrättsinnehavare är man skyldig att anmäla om man har mjölbaggar, mott, pälsängrar, myror, kackerlackor, vägglöss eller annan ohyra. Tjänsten är gratis och du ringer direkt till Nomor, som föreningen har avtal med. Tel: 020-54 55 56

Klotter

Om du ser klotter på fastigheten kontakta Tived.

Fastighetsskötare

Tived Fastighetsservice AB
Göran Johnson 070-594 59 90 
Jenny Henriksson 070-594 59 44 
E-post: tivedfastighet@gmail.com

Fastighetsskötarexpeditionen ligger vid 91:ans tvättstuga, som nås från gården. Mån-fre kl 7-17 gäller.

Styrelsen

E-post: uvenstyrelse@gmail.com

Du hittar kontaktuppgifter till styrelseledamöterna på hemsidan, www.hsb.se/stockholm/uvennr156. Där finns också en lista över olika ansvarsområden.

HSB:s Fastighetskötarjour

Kontaktas på kvällar och helger på telefon: 08-695 00 00. 

OBS! Detta nummer får endast användas vid sådana fel som inte kan vänta till kontorstid.  

HSB Servicecenter

Vid frågor om: Begäran om andrahandsuthyrning, Bostadsavgiften och avier, Pantförskrivning, Överlåtelse, Parkerings- och garagehyran, Medlemskap m.m.

Telefon: 010 442 11 00
Öppettider: Mån-ons och fre: 8-16:30, tor: 8-18
E-post: service.stockholm@hsb.se

HSB förvaltning

Förvaltare: Lovisa Olsson 010-442 16 58
E-postadress: lovisa.olsson@hsb.se