Om BRF Rismåla

HSB Brf Rismåla ligger på Morgonstigen i nära anslutning till riksväg 31 i utkanten av Nybro.

Det finns ett naturreservat precis intill fastigheterna som har flera strövområden och populära badplatsen Rismålagöl ligger på gångavstånd.
Med cykeln tar det 10-15 minuter ner till Nybro centrum som har ett stort utbud av mataffärer och diverse handel.
Även flera av Nybros industriområden ligger inom cykel och gångavstånd.

Fastigheterna byggdes 1991 och består av nedanstående lägenheter.
Bostadsrätterna på 2 och 3 rum har ett plan och de med 4 rum är på 2 plan med sovrum på ovanvåning.
Alla bostadsrätter har en liten täppa på framsidan.

Till alla bostadsrätter på området finns förråd i separat byggnad.

Lägenheter bostadsrätt 32 2 759
RUM
ANTAL
YTA
2 * 4

*Gruppboenden

Tv, telefoni och bredband – Föreningen har ett avtal med Telia och är en del av avgiften.
Parkering – 1 parkeringsplats/bostadsrätt.
Vatten och el – Ingår ej i avgiften.
Uppvärmning – Vattenburen elvärme - ingår ej i avgiften.
Sopor – Finns ett gemensamt sopsorteringshus. Större grovsopor och trädgårdsavfall lämnas på Nybro återvinning.
Försäkring - Föreningen har tecknat ett kollektivt bostadsrättstillägg, medlem behöver därför inte teckna egen bostadsrättstillägg tillsammans med sin hemförsäkring

Bostadsområdet har flera alternativ på förskolor som ligger på cykelavstånd samt ett som ligger mitt i vårt bostadsområde. I 2 av våra 3:or hyr ett kooperativ utrymme till sin förskoleverksamhet. Det finns god möjligheter till lek och bus med sandlåda och mycket grönyta runt förskolan samt 2 lekplatser i närheten, en som föreningen äger och en som kommunen äger.

Mer info om förskolan på området hittar du här: Förskolan positivet