Lägenhetsregistret

Lägenhetsregistret är ett nationellt register över Sveriges alla bostadslägenheter och ska inte förväxlas med bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckningar, som ofta också kallas lägenhetsregister. Detta nya register innehåller grundläggande information om alla bostäder, bland annat uppgifter om area, antal rum och kökstyp.

Mer om syftet med lägenhetsregistret, vilka uppgifter det innehåller och hur lägenhetsnumreringen sker finns att läsa på Lantmäteriets hemsida.

Vilket lägenhetsnummer din lägenhet har i lägenhetsregistret är anslaget på anslagstavlan i ditt trapphus i enlighet med lagen (2006:378) om lägenhetsregister. Du kan även se uppgifterna i dokumentet nedan. Lättast att dubbelkolla föreningens lägenhetnummer för din lägenhet gör du genom att titta högst upp i hörnet på utansidan av din lägenhetsdörr.

OBS! Vid kommunikation med föreningen/HSB Boservice så ska Föreningens lägenhetsnummer användas. Den finner du i dokumentet som finns att ladda ner här nedan, samt så står den högst upp på utsidan av din ytterdörr.