Om Föreningen

Vår bostadsrättsförening HSB Rådhuset

Här finns 56 bostadsrättslägenheter och 5 affärslokaler. Vidare har vi 32 carports och 18 parkeringsplatser med motorvärmaruttag. Affärslokalerna finns samtliga i bottenvåningen i hus A mot Rådhustorget och lägenheterna är fördelade i 9 byggnader. Fastigheterna färdigställdes år 1991. Området utsågs 1991 till årets bästa HSB-produktion i landet!

Besiktningar

Besiktningar av fastigheternas yttre och inre skick sker via styrelsen.

Bostadsrättsföreningen

Bostadsrättsföreningen är ett eget företag, som själv sköter sin verksamhet och föreningens ekonomi. Styrelsen svarar för uppgifterna under löpande år. Halva styrelsen tillsätts av årsstämman vartannat år. Därigenom får styrelsen en viss kontinuitet och har grepp om pågående ärenden och planerade kostnader. Styrelsen är, liksom samtliga bostadsrättshavare, ansluten till och medlem i vår distriktsorganisation HSB Uppsala. Upplands Boservice är anlitat för att svara för den väsentliga delen av föreningens administration.

Upprättas och fastställs årligen av styrelsen.

Motioner

Motioner till årsstämman med förslag som rör vår förening kan lämnas in till styrelsen. Inlämnandet ska ske före mars månads utgång.

Stadgar

Föreningen har antagna stadgar. Kopior finns att hämta på expeditionen och fastighetsskötarens lokal, som ligger vid trappan till ”Plattan” på hus A.

Underhåll

Se utdelad broschyr för underhåll av bostadsrättslägenhet. Flera broschyrer finns att hämta på expeditionen.

Överlåtelser

Överlåtelser av bostadsrättslägenheter sker oftast via mäklare.