Frågor och svar

Vad ingår i avgiften?
Kallvatten, värme, bostadsrättstilläggsförsäkring (hemförsäkring behöver dock ändå tecknas), Tele2-abonnemang (breband, TV & telefoni) och parkeringsplats på uppfarten.

Finns det några gemensamma utrymmen?
Föreningen har ett gemensamt trädgårdsförråd för boende som har gräsmatta/markyta att sköta om. Det finns bland annat gräsklippare, grästrimmer, kratta och skottkärra att låna. För att kvittera ut nyckel kontakta styrelsen.

Föreningen har delat ägarskap i grönytan mitt i området tillsammans med brf Flintstenen och Uppsalahem (som sköter underhållet).

Vad gäller angående markytan vid lägenheterna?
Marken/gräsytan runt lägenheterna är upplåtna tillsammans med lägenheterna på markplan. Detta innebär en viss frihet plantering och liknande men även att man är skyldig att sköta om marken. Läs mer under Stadgar & Trivselregler.

Har ni någon minsta andel vid delat ägandeskap?
Minst 10%

På tillträdesdagen och slutuppgörelsen, hur hanterar ni nycklar?
Sköts via mäklare. För att kontrollera antal nycklar samt för kopiering av nycklar kontakta Byggbeslag Uppsala.

Har föreningen en energideklaration?
Energideklarationer finns tillgängligt för medlemmar på HSB "Mina sidor" under "Mina dokument/Fastighetsdokument/Energideklaration".

Är det något övrigt som är av intresse?
Det råder parkeringsförbud längs vägen på hela området då föreningarna haft problem med att många bilar stått längs vägarna, även från icke boende och pendlare.