Årsredovisning

Styrelsens årsredovisningar för respektive räkenskapsår (1/1-31/12) kan hämtas digitalt nedan eller genom att logga in på Mitt HSB Uppsala (www.hsb.se/uppsala) och där hämta årsredovisningen. Medlemmar som önskar årsredovisningen i pappersformat kan kontakta styrelsen. Årsredovisningen presenteras 2 - 6 veckor före föreningsstämman och består av:

• Förvaltningsberättelse. Styrelsens kortfattade beskrivning av verksamheten i föreningen och förteckning av dem som haft uppdrag eller anställning i föreningen.

• Resultaträkning. Redovisning av föreningens intäkter och kostnader. Visar om verksamheten gått med vinst eller förlust.

• Balansräkning. Visar föreningens ekonomiska ställning genom att redovisa de tillgångar föreningen har (huvudsakligen byggnader och mark) och de skulder som finns (huvudsakligen inteckningslån). Skillnaden utgör eget kapital (huvudsakligen insatser) i föreningen.

• I årsredovisningen finns också en revisionsberättelse, som innehåller resultatet av revisorernas granskning av föreningens bokföring och förvaltning.