Balkonginglasningen

Balkongprojektet

Eftersom föreningens balkonger var i behov av renovering beslöt styrelsen om utbyggnad samt inglasning av samtliga balkonger.

Ett samarbetsavtal tecknades med Balco AB i Växjö.

Två stycken visningsbalkonger uppfördes på Horsensgatan 18, som visades den 25 och 29 april 2013.

En extra föreningsstämma hölls den 7 maj 2013 i Sundstaaulan.

Medlemmarna beslöt på extrastämman att styrelsen skall gå vidare med projektet.

Eftersom det inte var 100% enighet bland föreningens medlemmar,om att bygga ut och glasa in balkonger och uteplatser, lämnades ärendet till hyresnämnden, som i sin tur efter förhandlingar gav ett positivt besked till föreningen att starta utbyggnad/inglasning av föreningens balkonger.

Arbetet med balkongerna startade tisdag den 24 september  2013 på Fadderortsgatan 8.

Arbetet fortsatte sedan under vintern våren och alla områden vara klara under sommaren 2014.

Under hösten gjordes markarbeten och uppsnyggning av omgivningarna.

Många medlemmar har uppskattat åtgärden och marknadspriset på bostadsrätterna har stigit tack vare inglasning och utbyggnad av balkongerna.

Här är några exempel på resultatet före och efter inglasning och utbyggnad.

Bilder före och efter inglasning
    De första balkongerna klara i oktober 2013
    Före