Här är programmet till årets styrelsekonferens i Malmö

09 november 2023

Lördagen den 25 november är det åter dags för HSB Malmös styrelsekonferens, där förtroendevalda i bostadsrättsföreningar och HSBs samarbetspartners möts. En dag fylld av inspiration och kunskap med ett spännande schema. Allt med fokus på att underlätta och göra styrelsearbetet i en brf ännu mer givande.

Hitintills har nära 180 personer anmält sig till arrangemanget.

– Det är precis som vanligt ett fullspäckat program med massor av tillfällen för kunskapsutbyte, utbildning och personlig utveckling. Jag hoppas verkligen att så många som möjligt av våra medlemmar tar chansen att medverka, säger Lisa Renntun, chef för medlemsverksamheten på HSB Malmö.

Programmet innehåller bland annat:

Lyssna till Catarina Rolfsdotter-Jansson, journalist och författare: Hon bjuder på en framtidsspaning som utgår från år 2050. Häng med på en hisnande resa som handlar om hur mänskligheten har skapat en hållbar värld, med fokus på bostadsrättsföreningar och HSB.

Seminarier: Få inspiration och kunskap i de mest populära och aktuella ämnena som rör bostadsrättsföreningen. Det blir allt från tips på hur föreningen kan tänka kring ekonomi och underhållsplan i dagens ansträngda läge, till hur man hanterar olovliga andrahandsuthyrningar (ett högaktuellt ämne nu när Malmö ska vara värd för Eurovision).

Träffa HSBs samarbetspartners: Ta chansen att ställa frågor och berätta om era behov. Eftersom HSB harramavtal med många finns möjlighet att få fördelaktiga medlemsförmåner och lägre priser.

Läs mer om styrelsekonferensen och se programmet i helhet här.

Styrelsekonferensen är en kostnadsfri medlemsförmån för förtroendevalda i HSB Malmö-bostadsrättsföreningar. För att kunna medverka behöver du anmäla dig. Inbjudan har gått ut till alla förtroendevalda via e-post. Om du saknar en inbjudan är du välkommen att kontakta HSB Malmö på info.malmo@hsb.se.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.