HSB Göteborg kan skräddarsy ett ekonomiskt förvaltningsupplägg som passar din bostadsrättsförening. Inte minst ger vår långsiktiga flerårsprognos tyngd och stadga åt föreningens ekonomi. Vi erbjuder även redovisning, kassaförvaltning, betalning av leverantörsfakturor, upprättande av årsbokslut, låneadministration och löne- och arvodesadministration. Delårsbokslut och likviditetsbudget är andra tjänster som många uppskattar.
Underhållsplanering är en grundläggande del av en bostadsrättsförenings verksamhet. Planen hjälper till att identifiera underhållsbehovet, bestämma när det ska utföras och prissätta varje åtgärd. Genom att ha kontroll på underhållskostnaderna slipper föreningen obehagliga överraskningar och skapar trygghet och stabilitet för de boende.
Vi vågar påstå att vi erbjuder marknadens bästa verktyg för underhållsplan, som ger er underlag för att göra budget och prognoser. Läs mer om vårt erbjudande inom underhållsplan!
Du kan även få hjälp med hanteringen av löner och arvoden. Från inrapportering och utbetalning till redovisning av skatter, arbetsgivaravgifter och kontrolluppgifter. Vi kan ge stöd i frågor som rör sjuklöneadministration och rekrytering, kollektivavtal, lagar, pension och försäkringar. Kravverksamheten är komplicerad och det är viktigt att den sköts korrekt. På HSB Göteborg bedriver vi godkänd inkassoverksamhet och kan hjälpa dig att gå rätt till väga i olika kravärenden.
Vill du få kostnadsfri rådgivning eller offert på ekonomisk förvaltning eller någon annan tjänst inom fastighetsförvaltning? Fyll i vårt formulär så hör vi av oss.