Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

Felanmälan

Här hittar du information om hur du gör din felanmälan gällande din fastighet, lgh eller utemiljö i MälarDalarna.
Information och felanmälan för Dalarna finns lite längre ner på sidan.

Mälardalen

Felanmälan gör du i inloggat läge i ”Mitt HSB” där uppgifter om din bostad redan finns. Där kan du också följa dina ärenden och andras felanmälningar i din fastighet.

1) Inloggning sker via Logga in uppe till höger på sidan
2) Fyll i ditt användarnamn som är ditt personnummer
3) Fyll i ditt lösenord eller välj 
4) Alternativ BankID
5) Du är nu inloggad i Mitt HSB
6) Välj Ärenden & felanmälan i menyraden och följ sedan instruktionen på sidan.
7) Fyll i uppgifterna, Obs! glöm inte dina kontaktuppgifter
8) Klicka på "Skicka"

Om du inte kan logga in går det bra att göra en Felanmälan på tfn:
010-303 27 00. 

Garantiärenden

Bor du in en av HSBs nyproducerade lägenheter (garantiärende 5 år) gör du din felanmälan via 07felanmalan@hsb.se
Gör du en digital felanmälan på ett garantiärende ser vi gärna att du skriver garanti och bostadsrättsföreningens namn i ämnesraden.
Skriv även namn, adress, lägenhetsnummer, telefonnummer och mejladress.
Informera oss om huvudnyckel får användas eller om du vill att vi ringer före.
Meddela oss om det finns husdjur.

UNDANTAG: Bostadsrättsföreningarna Österäng 1 och Djupadal felanmäler efter instruktionen ovan för Mälardalen.

Vid akuta ärenden ring 010-303 27 00, efter ordinare arbetstid blir du vidarekopplad till jour.

OBS! vid andra ärenden så som medlems- och avi frågor som t.ex. autogiro kontakta Kund- och Medlemsservice 
tfn: 010-303 27 00.

Dalarna

Nedan beskriver du felet. Vänligen fyll i det så noggrant du kan, det gör det lättare för oss att skicka rätt kompetens för felavhjälpning och gör att vi kan åtgärda felet snabbare.Under rubriken Nyckel/tillträde ber vi dig ange om vi kan gå in med huvudnyckel eller ej. Även denna information snabbar upp felavhjälpningen betydligt.
Obs! glöm inte att skicka formuläret.

* = obligatoriska uppgifter

Din bostad

* Bostadsrättsförening/Hyresrätt
Lägenhetsnummer

Personuppgifter bostadsinnehavare

* Förnamn
* Efternamn
* Gatuadress
* Gatunummer
* Postnummer
* Postadress
* Telefon dagtid
* E-postadress

* Nyckel/Tillträde

Ärendetyp

Beskrivning