Årsredovisning & Ekonomisk plan

I en bostadsrättsförening ska det finnas en ekonomisk plan. Planens uppgift är att ge dig som blivande bostadsrättshavare information om föreningen och dess ekonomi. Här kan du också hämta Brf Kaptenens senaste årsredovisningar. Föreningens årsredovisning görs tillgänglig för alla medlemmar inför ordinarie föreningsstämma.

Hur läser jag en årsredovisning?

Det ligger i ditt intresse att hålla koll på att det finns tillräckligt med pengar för att hålla fastigheten i gott skick. Du kan få ut mycket information om du vet hur man ska läsa årsredovisningen.

Vi rekommenderar våra medlemmar att spara årsredovisningen, mäklare och banker efterfrågar årsredovisningen exempelvis vid försäljning av lägenheter samt omsättning av lån.

Genom länkarna nedan kan du ladda hem årsredovisningen i pdf-format

Ekonomisk plan

Den ekonomiska planen innehåller de upplysningar som är av betydelse för bedömning av föreningens verksamhet. Planen granskas av oberoende intygsgivare och registreras hos Bolagsverket. Dokumentet finns i listan nedan.

Guide: Så läser du en årsredovisning på bästa sätt

Man kan få ut mycket information om föreningen om man vet hur man läser en årsredovisning.