Valberedningen

Valberedningen är medlemmarnas viktigaste instrument för att skapa och bibehålla en fungerande styrelse som på ett kvalificerat och tryggt sätt kan hantera föreningens verksamhet framöver.

Ofta är det valberedningen som tar initiativ till ett nödvändigt förändringsarbete. Valberedningen har alltså en nyckelfunktion och dess uppgift är bland annat att från den stund den utses, fram till nästa årsstämma, analysera hur den sittande styrelsen arbetar. Valberedningens arbete pågår därmed parallellt med styrelsens arbete under hela det år den är vald för.

Valberedningen bör sträva efter en allsidig bemanning i styrelsen avseende ålder, kön, yrkeserfarenheter och kompetens.

För att komma i kontakt med valberedningen i Brf Kaptenen använd postfacket på Rosengrens gata 3A eller mejla till valberedningen@brf-kaptenen.se

Vid stämman 2023 valdes följande personer till valberedningen för HSB brf Kaptenen:

• Ulf Lindström, ordförande
  • Ann Margret Cruce