Vår yttre miljö

Lekplatser

Det finns lekplatser på två ställen inom området: mellan Middagsvägen 6-8, och Aftonvägen 5-9.

Grillning

Visa hänsyn till dina grannar som kanske inte uppskattar att du grillar på balkongen. Endast el-grill får användas.

Städdagar

Gemensamma städdagar anordnas av föreningen höst och vår. Datum för detta anslås i portarna.
Ansvariga för dessa arrangemang är Fritidskommittén.

Biltrafik inom området

Har du anledning att köra bil in i området kan du göra det. Bilen får dock endast parkeras för i- och urlastning. Bilen måste dock hela tiden hållas under uppsikt med hänsyn till utryckningsfordon och färdtjänst som alltid måste ges företräde.

Mopedförråd

Det finns ett förråd för mopeder bredvid infarten till garaget. Mopeder räknas som brandfarliga p.g.a. att de innehåller bensin. De får enligt gällande brandskyddsföreskrifter därför inte förvaras i källarförråd eller i föreningens allmänna utrymmen.

Nyckel till mopedförrådet utlämnas på förvaltarexpeditionen mot en depositionsavgift enl Prislista Produkter/Tjänster (pdf)

Piskställningar

Det finns tre piskställningar i området - mellan Middagsvägen 16 och 18, mellan Aftonvägen 5 och 7, samt mellan Aftonvägen 7 och Middagsvägen 20.

Det är inte tillåtet att skaka mattor på eller från balkongen. Vädra mattor, sängkläder m.m. får du göra på balkongen men du får inte hänga mattor m.m. på vädring över balkongräcket.