Underhåll i lgh

Huvudregeln är att varje medlem är ansvarig för underhållet av sin egen lägenhet.

Huvudregeln är att varje medlem är ansvarig för underhållet av sin egen lägenhet. Förvaltaren hjälper till med t ex:
- byte av packningar
- byte av ljuskontakt och eluttag
- rensning av avlopp (genom Avloppsteknik AB)
- reparation av TV-uttag
- reparation av radiatorer
- reparation av ventilationsdon
- ytbehandling av lägenhetsdörrens och fönstrens utsida.

I dessa fall svarar föreningen för arbetet och kostnaderna.

Du kan anlita förvaltarens personal för vissa reparationer/ändringar i din lägenhet. Förvaltaren kan ge upplysning om aktuella priser för material och arbete. När personalen gjort en reparation/ändring, som Du själv skall stå för får du en, får Du en faktura från förvaltaren. Det är viktigt att Du granskar fakturan och gör eventuella anmärkningar inom 8 dagar. Beloppet kan dras från Din inre fond.