Felanmälan

Här kan du snabbt och enkelt anmäla fel som har uppstått i din bostad

Tänk på att du som bostadsrättsinnehavare ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom stadgarna. Läs i broschyren: Vem ska underhålla bostadsrätten? om underhållsansvaret är ditt eller föreningens. Ansvarar du för underhållet, debiteras du kostnaden av föreningen.

Felanmälan och boservice
Tel 010 - 442 24 24

Telefontid:
Måndag 8.00 - 18.00
Tisdag-Torsdag 8.00 - 17.00
Fredag 8.00 - 15.00

Under sommaren (15 maj tom 31 aug)
Måndag - Torsdag 8.00 - 16.00
Fredag 8.00 - 15.00

Felanmälan via webben
Klicka på länken nedan för att komma till formuläret. Det är viktigt att du fyller i uppgifterna korrekt och tydligt för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa och snabbaste sätt. Din felanmälan registreras av vår kundtjänst. Fastighetsskötaren kontaktar dig inom några arbetsdagar beräknat från när din anmälan har registrerats hos oss.

Akut felanmälan/jour är dyrt och skall inte användas i onödan utan med sunt förnuft.
Akuta fel avser endast fel som måste åtgärdas skyndsamt och är brådskande, t.ex. vattenläcka där vatten läcker ut i större mängder. Fel som kan vänta med avhjälpande t.ex. att det är fel på en kompostmaskin eller att du inte kommer in i gymmet gör du till ordinarie felanmälan. I vissa fall får du som medlem stå för kostnaden, om det är du själv som är ansvarig för underhållet.

Akut felanmälan/jour efter kontorstid:
010 - 470 55 98