Föreningen

Bostadsrättsföreningen Kranskötaren består av 80 lägenheter samt ett fåtal lokaler. Föreningens lägenheter och lokaler är fördelade på fem hus som byggdes mellan 1948-1949. Marken upprätthålls med tomträtt där avtalstiden löper ut år 2027.

Föreningen har även 32 parkeringsplatser, samtliga placerade längs med Wingårdsgatan 10 och hyrs ut. Kontakta HSB (boendeservice) om ni önskar hyra parkeringsplats. Föreningen äger inga garage. De som ligger utefter Wingårdsgatan är en fristående ekonomisk förening (Kärralunds Garageförening).

Föreningens gatuadresser är Kärrhöksgatan 3 A-C, 5 A-C, 7 A-B och 9 A-B samt Wingårdsgatan 10 A-C.

Mål och visioner

Styrelsen har, av årsmötet, fått förtroendet och ansvaret att förvalta föreningen, dess underhåll och dess ekonomi.

Styrelsens vision är att varje medlem skall känna trygghet i sitt boende, skall kunna känna trivsel i kontakten med sina grannar och i området, och få en service som är anpassad föreningens ekonomi, behov och underhållsplaner.

Regler, lagar och ekonomin förändras och det gör att föreningens planer både vad gäller underhåll, reparationer och ekonomi påverkas. Vi följer utvecklingen löpande och justerar våra mål och planer allteftersom.

Namn Roll
Marga Brisman Ordförande & ekonomiansvarig
Erik Heyman Ledamot, Vice ordförande
Tove Vestlund Ledamot, Sekreterare
Michael van Ginhoven Ledamot, Fastighetsansvarig
Lovisa Wändahl Ledamot, Informations-/kommunikationsansvarig
Therése Bengtsén Suppleant
Helene Karlsson Suppleant, Organisatör för studie- och fritidsverksamhet
Rebecca Brorström HSB Ledamot

Valberedning

Är du intresserad av att jobba med styrelsearbete, kontakta valberedningen eller skicka ett mail.

Namn Roll
Monica Platerud Sammankallande