Välkommen till Kvartetten!

Bostadsrättsföreningen Kvartetten invigdes 1963 och i de fyra 12-våningshusen på Fiolgatan 4, 6, 8 och 10 finns totalt 268 lägenheter i storlekarna från 1 till 5 rum och kök.
Det finns två hissar i varje hus liksom tekniska hjälpmedel som trygghetstelefon i hissarna samt automatöppning av hissdörrar och ytterdörrar.
Ett basutbud av TV-kanaler från Tele2, bredband (1 000/1 000) från Bahnhof samt porttelefon med videobild finns i varje lägenhet.

Samtliga lägenheter utom de på bottenvåningarna har inglasad balkong. Balkongrenoveringen var klar 2012. Renoveringen av badrummen och gästtoaletterna var klar 2007.

Tvättstuga finns på bottenvåningen i respektive hus.

Vi har även en gästlägenhet som medlemmarna kan hyra för en billig peng.

När det gäller parkering finns det gott om platser (även för motorvärmare), garage finns ej.

Lekplatsen ägs av Göteborgs stad.

Aktiviteter

Med vår närhet till Ruddalen finns det gott om möjligheter för den som vill röra på sig. Där finns motionsspår, skridsko och bandybana, fotbollsplaner, gym och frisbeegolf med mera.

Tillsammans med våra grannföreningar Triangeln och Pukan samt ABF anordnar vi kurser och studiecirklar för våra medlemmar.

Vi har ett café ¨Kvartettens kaffeträff¨ som är öppen för våra medlemmar en gång i veckan. En mycket uppskattad samlingspunkt.

Välkommen till HSB och det goda boendet.