Innan du gör en felanmälan bör du vara medveten om att alla avhjälpanden av fel inte är kostnadsfria. Som du säkert känner till ansvarar du som bostadsrättsinnehavare för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom föreningens stadgar. Vissa tjänster som du beställer kan därför komma att faktureras dig.
Om du är osäker på vad som gäller för viss åtgärd kan du läsa i föreningens stadgar eller dokumentet "Ansvarsfördelning Brf - medlem". Båda finns under fliken Blanketter/dokument. Du kan också fråga styrelsen eller kontakta HSB:
Kontaktuppgifter medlemsfrågor HSB
Telefon: 010-442 20 00
Epost: boendeservice.gbg@hsb.se
.
Ring Telia bredband/TV kundtjänst eller teknisk support, telefon 90200.
Vid kontakt med Telia uppge att föreningen har kollektivt avtal (Telias avtalsnummer 986307).
Vid fel på garageporten eller dess funktion ska detta felanmälas som vanligt.
Vid fel på fjärrkontroll eller om du behöver ny fjärrkontroll eller nyckel ska Västsvenska Port & Entre kontaktas, telefon 031- 586930.Kostnaden för detta betalas av dig som medlem.
Förekomst av skadedjur, som betraktas som ohyra (t.ex. vägglöss, pälsänger, getingar, mott och mal) samt råttor och möss skall utan dröjsmål anmälas så att sanering av lägenheten kan ske snabbt och för att ohyran inte ska spridas.
Kontakta Länsförsäkringar
Telefon: 0101-729 729
E-post: skadedjur@lansforsakringar.se
Uppge att vår förening har Länsförsäkringar som försäkringsbolag.