Det goda boendet

Det goda boendet kan delas in i två delar:
Dels att fastigheterna standard hålls på en nivå som möjliggör för medlemmarna att bo och känna trygghet både för sig själva och för sin egendom. Vi tror att denna del är uppnådd genom det underhållsarbete som bedrivs. Här ingår både allmänna besiktningar och förebyggande åtgärder samt när fel inträffar även avhjälpande åtgärder.
Den andra delen är att ta tillvara medlemmarnas intressen genom att ta hänsyn till allas behov! Detta innebär att styrelsen verkar för att hålla nere kostnaderna genom att få medlemmarna i föreningen att bidra och ta eget ansvar.

I ansvaret som medlem i föreningen ligger att:
-Visa hänsyn till andras behov genom att följa de regler som upprättas
-Inte i onödan, genom slarv eller försumlighet, belasta föreningen med onödiga kostnader för åtgärder som alla får vara med och betala
-Bidra med eget arbete efter var och ens egna förmåga
-Inte förstöra eller fördyra underhållet i och på våra gemensamma ytor och lokaler
-Uppmuntra andra till samarbete och gemensamma lösningar i stället för att enbart ställa krav på varandra

Den här delen är en uppgift som styrelsen ständigt arbetar med och försöker verka för. Resultatet kan ses bland annat vid uppslutningen på våra städdagar, frivilliga arbetsinsatser vid andra tillfällen samt genom att de flesta av medlemmarna bidrar till en god ordning både inne och ute.