Korta fakta om föreningen

Föreningen består av tre fastigheter: Kålltorp, 12:27, Kålltorp 13:7 och Kålltorp 24:12. Dessa tre fastigheter är fördelade på fem huskroppar med de flesta lägenheter antingen i markplan eller en våning ovan mark (hiss finns ej). I en av huskropparna är lägenheterna dock i etage. Alla lägenheter har egen entré och en egen uteplats. Uteplatserna används av medlemmarna enligt gällande nyttjanderättsavtal.

Husen stod färdiga 1933 och är ritade av arkitekt E. Friberger.
Föreningen har treglasfönster och uppvärmning sker med fjärrvärme genom föreningen.

Sammanlagt finns det 98 lägenheter i föreningen och den totala lägenhetsytan är cirka 4800 m².
Lägenheterna består av  två eller tre rum och kök. Tvårumslägenheterna är på antingen 39,6 kvm eller 46,5 kvm beroende på om det är en gavel eller ej. Trerumslägenheterna i etage är på 65 kvm.
Till samtliga lägenheter hör ett källarförråd på ca 10 kvm. Källarutrymmen ingår inte i boytan varken i två- eller trerumslägenheterna.

Föreningens medlemmar delar på två tvättstugor, två cykelrum och flera små cykelförråd. Dessutom finns tillgång till ett enkelt övernattningsrum och en samlingslokal.
Två plommonträd står på föreningens mark och står till alla medlemmars förfogande.

Föreningen hyr inte ut några p-platser, men det är fri parkering på gatorna i området.

Styrelsen håller kontinuerligt medlemmarna uppdaterade om vad som är på gång genom informationsblad.
Två städdagar per år anordnas där alla medlemmar önskas delta.

Titta gärna under flikarna Om föreningen, Info och Service för utförligare information.

Karta