Styrelse

Styrelsen består av förtroendevalda medlemmar som tar hand om den löpande förvaltningen och verkställer de beslut som föreningsstämman fattar. Styrelsen hanterar bland annat överlåtelser, medlemsärenden, följer upp underhållsplaner, går igenom budget, upphandlar tjänster och följer upp arbetet med trivselfrågor, underhåll och skötsel. Som ersättning för tid och arbete utgår arvode vars tak bestäms vid föreningsstämman.

Inför föreningsstämman sker en valberedning för att få fram nya förtroendevalda när det behövs. Beslut tas vid stämman. Föreningens stadgar reglerar antalet ledarmöter. I styrelsen ingår även en av HSB utsedd representant. Mandattiderna ligger normalt så att halva styrelsen väljs om varje år.

Den som väljs in som ny styrelseledarmot får utbildning i det som behövs, dels av dem som tidigare suttit som förtroendevalda och dels via HSB som erbjuder en mängd utbildningar, seminarier och möjligheter att träffa andra ledarmöter från andra Brf. Normalt genomförs cirka tio styrelsemöten per år och från dem skrivs protokoll.  Från och med juni 2020 har styrelsen följande sammansättning:

Ordförande:           Per Seglevi
Vice ordförande:    Jonas Leverén
Sekreterare:           Jeanette Westler
Ekonomi:                Pär Dahlberg
Övriga ledamöter:   Petri Lovén

Suppleanter:      Per Jansson, Helen Andersson, Pia Hansen
HSB representant:  Helena Sammels

STYRELSERUM

Finns i källaren hus 30B och när styrelsen har planerat sina möten hittar du här

BREVLÅDA

Till styrelsen finns en halv trappa ned i hus 30B