HSB Malmö rekryterar Andreas Andersson som chef för Lokalvård

03 oktober 2023

Andreas Andersson har gedigen erfarenhet av ledarskap, logistik och organisation, med en bakgrund från Ica och Menigo.

– I samband med pandemin fick jag nytt jobb på Lunds universitet, som ansvarig för lokalvård och vaktmästeri. Efter drygt två år där så blev jag biten, och jag ser fram emot att få fortsätta med renodlad lokalvård hos HSB Malmö, säger Andreas Andersson.

Vad gjorde att du ville fortsätta med just lokalvård?

– Att arbeta med lagerlogistik är speciellt, för man kommer egentligen aldrig utanför de fyra väggarna. Jag föll för att få ha kundkontakt, och arbeta mycket mer personligt. Jag tycker om att testa kreativa lösningar, och säger hellre ja än nej, säger Andreas.

Nu ser han fram emot att komma i gång med arbetet, efter att ha gått bredvid tidigare Lokalvårdschef Tommy Lind ett par veckor, innan dennes pension.

– Det känns jättebra att vara här. Jag tar över efter en älskad chef som varit på HSB i över 30 år, så det känns spännande och nervöst. Jag ser fram emot att få tillföra sådant jag är bra på, som digitalisering och planering, säger Andreas.

– Det känns jättekul att se Andreas ta över facklan på Lokalvård. Nu kan vi fortsätta göra det vi gör bra, och utveckla vårt erbjudande framåt, säger Christian Arestad, chef för HSB Malmös Fastighetsservice.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 53 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.