Klara Hammarström klar för Barngalan 2024 - Biljetterna är släppta!

24 november 2023

Fredagen 24 november släpps biljetterna till sportlovets kanske roligaste aktivitet, nämligen Barngalan. Inför biljettsläpp står det nu också klart att Klara Hammarström blir den stora artisten, jämte Alex Hermansson, att inta scenen.

Galan äger rum lördagen 17 februari kl. 13-17 i Sparbanken Skåne Arena i Lund. Syftet med Barngalan är att skapa en inkluderande och rolig dag för barnen. Eftermiddagen inleds med ett aktivitetsområde där barnen bjuds in till aktiviteter som främjar leklust, upptäckarglädje och kreativitet. Därefter blir det stor galashow.

Inför biljettsläppet 24 november är det nu klart att Alex Hermansson, kanske mest känd för sina många år som programledare för Sommarlov, kommer att leda Barngalan. Med sig på scen har han Klara Hammarström, som tagit sig rakt in i publikens hjärta när hon blev finalist i Melodifestivalen 2022 med låten ”Run to the Hills”. Under 2023 vann Klara dessutom Masked Singer Sverige.

- Det kommer att bli en show med mycket energi och ett riktigt bra innehåll. Att biljetterna släpps innan jul ger dessutom barnfamiljer en möjlighet att lägga en riktigt fin julklapp till en låg kostnad under granen, säger Malin Bengtsson, kommunikationschef på HSB Skåne

Under galashowen kommer HSB Skåne att överlämna en check till Generation Pep som stöd för deras fortsatta verksamhet. Barngalan i Lund är samtidigt ett exempel på samverkan inom näringslivet i angelägna frågor. HSB Skåne är arrangör för Barngalan, men totalt bidrar flertalet företag till Barngalan på olika sätt.

Galan äger rum lördagen 17 februari kl. 13-17 i Sparbanken Skåne Arena i Lund. Såväl HSB-medlemmar som allmänheten är välkomna.

Biljettpris:

Aktivitetsfält och gala: 200 kr (HSB-medlem: 150 kr), samma biljettpris oavsett ålder

Endast galabiljetter (ej aktivitetsfält): 150 kr/barn (HSB-medlem 100 kr/barn) och 200 kr/vuxen (HSB-medlem 150 kr/vuxen)

hsb skåne